Dzisiaj chciałam opisać mój pomysł na lekcję na podstawie książeczki "Goldilocks and the Three Bears".
W internecie znajdziecie bardzo dużo różnych ćwiczeń i materiałów do
tej książeczki, ja wybrałam kilka i zdecydowałam się zrobić kilka baz -
stolików. Dzieci dobierają się parami lub trójkami, chodzą od bazy do
bazy, wykonując poszczególne ćwiczenia. To nauczyciel może wskazywać, do
których baz dzieci mają podejść, bo kolejność nie jest wymagana. Po
każdym ćwiczeniu dzieci otrzymują stempelek :)
Samą historię Złotolokiej i trzech niedźwiadków znajdziecie tutaj:
Mnie
udało się upolować 2 książki w lumpeksie :) Jedna z nich ma panel z
dźwiękami. Po wymienieniu baterii zadziałał, a dzieci były zachwycone,
że mogą sobie powciskać przyciski z różnymi dźwiękami z historii. Wydawać
by się mogło, że w historii pojawiają się trudne słowa, ale dzieci
łapią ogólny sens opowieści i nie martwią się słówkami, jak my, dorośli
:P
Książeczka
jest trochę zdezelowana, ale w końcu kosztowała całe 5 zł ;) Trochę
sobie ją posklejałam, a na stronie tytułowej przykleiłam zupełnie nowy
obrazek znaleziony w internecie, bo miała wytargniętą stronę.
Vocabulary:
- porridge
- stroll
- creak
- wander
- gobble up
- snap
- tiptoe
- yawn
- wail
- bellow
- stomp up
- snap
- clamber down
- race out
A oto i druga książeczka.
A tak wygląda zabawa:
Po przeczytaniu dzieciom historyjki lub obejrzeniu filmu, tłumaczymy zasady zabawy.
Oto misie - Mummy Bear and Daddy Bear. Niestety w Sadze nie było małego misia, ani Złotolokiej :/
Table#1 - Color the picture!
Obrazek znalazłam w internecie: Coloring Page
Table#2 - Find 10 words!
Wykreślankę znajdziecie tutaj: Wordsearch
Table#3 - Put the cards in the correct order
Table#4 - Do the picture puzzle!
Obrazek znalazłam tutaj: Picture
Chyba
pocięłam go na zbyt małe kawałeczki. Dzieci miały problem, żeby go w
miarę szybko ułożyć, nawet im pomagałam. Trudność a zarazem ilość
elementów należy dostosować oczywiście do wieku. Obrazek też jest dość
skomplikowany, zawiera wiele szczegółów. Można dać im wzór.
Table#5 - Match the pictures with the words
Obrazki do ściągnięcia tutaj: Picture Dictionary
Table#6 - Match the picture cards with the correct size
Obrazki z podpisami do ściągnięcia tutaj: Words and bears
Bowls, beds and chairs
Najlepiej zalaminować te obrazki i włożyć je do pojemnika np. z fasolą. Dzieci muszą wyłowić kartoniki :) Tutaj mam tylko 1 kg fasoli i dość małą miskę, przydałaby się większa.
A tutaj są karty pracy, na których uczniowie zbierają pieczątki :)
Do pobrania tutaj: Goldilocks - stamps
Ta
lekcja spokojnie zajmie 2 godziny lekcyjne - można sobie np. zaplanować
na pierwszą lekcję czytanie lub oglądanie, a na drugą lekcję zabawę.
Przydatne linki z różnymi zabawami i ćwiczeniami:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz