Taaa...
nigdy więcej konspektów... Napisałam 32 konspekty wg wzoru - co robi
nauczyciel, co robią uczniowie, formy pracy, materiały, minuty, faza
lekcji, czynność i jej cel. Powyżej nad tabelką cele ogólne
przedmiotowe, cele operacyjne, cele pozaprzedmiotowe, cele wychowawcze,
metody, przewidywane problemy. Trochę bolało. Zabrało mi to prawie 2
tygodnie. Ale przeżyłam, napisałam, oddałam i z głowy. Wiem, że powinnam
była robić to na bieżąco, ale nie było czasu. Papierologia jest
dobijająca, zwłaszcza, że prawdopodobnie nikt tego nie będzie czytał :)
A teraz trochę terminologii metodycznej:
lesson plan - konspekt
stage - faza (lekcji)
anticipated problems - przewidywane problemy
classroom management - zarządzanie klasą
elicitation
- metoda polegająca na "wydobyciu" od uczniów wiedzy. To elicit -
wydobywać; elicitation - wydobycie. Zakłada się tutaj, że uczniowie
wiedzą, mają wiedzę na dany temat, a my odpowiednimi podpowiedziami i
pytaniami naprowadzamy go. Jest to podejście humanistyczne, mające swe
korzenie w filozofii Platona czy Sokratesa. Sokrates stosował metodę
majeutyczną = położniczą, polegającą na tym, że zadając pytania
obywatelom Aten, naprowadzał ich na odpowiedź. Natomiast Platon wierzył,
że dusza posiada już całą wiedzę, a nauczyciel jest jedynie
pomocnikiem, który ma pomóc w przypomnieniu jej sobie.
CLIL - Content and Language Integrated Learning
- z elementami CLIL możemy mieć do czynienia na lekcjach angielskiego
np. gdy uczymy się o zwierzętach, roślinach, planetach itd. Tym sposobem
oprócz angielskich słówek dowiadujemy się również czegoś z innych
przedmiotów (biologia, geografia, matematyka itd.)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz